“Ha meg akarod változtatni a világot, először próbálj valamit jobbá tenni, megváltoztatni magadon. Ez segít megváltoztatni a családodat, a barátaidat, aztán így kell folytatni egyre nagyobb és nagyobb körben. Minden, amit teszünk, hatással lesz valamire és valakire.” (Dalai láma)
Miért fontos a vezetőképzés?
- Többnyire a vezetők stílusa határozza meg egy munkahely hangulatát
- Hozzáállásuk motiválja vagy demotiválja a munkatársakat, és erősíti a munkavállalók elköteleződését
- Kommunikációjuk segítheti vagy hátráltathatja a munkát
- Visszajelzéseik bátoríthatják vagy éppen elbizonytalaníthatják a munkatársakat
- Vezetési módszereik fejleszthetik a munkatársak kompetenciáit
- A vezetők szervezettsége, hatékonysága, időbeosztása és delegálási hajlandósága a kulcsa a vállalat sikerességének
Modulok megnevezése
Első modul: Vezetői szerep
- Tapasztalatok, nehézségek, igények
- Lehetséges vezetői modellek
- Modellek alkalmazása
- Saját módszertan ajánlása
Második modul: Vezetői kommunikáció
- Tudatosság növelése, kommunikációs hatékonyság kulcsa
- Asszertív, kapcsolatot erősítő kommunikáció jellemzői
- Konfliktuskezelő stratégiák
- Vezetői visszajelzések típusai, jellemzői
Harmadik modul: Vezető és csoport
- Különböző szerepek a csoportban
- A szerepek észlelése és kezelése vezetői szempontból
- Csoportfejlődési kerék
- A csoport fejlődésének segítése a különböző szakaszokban
- Különböző hajtóerők a csoporton belül
- Motivációs eszközök, lehetőségek
A vezetőképzés eszköztára
- Elméleti keretek, modellek áttekintése
- A vezetés világával összefüggő együttműködési és kommunikációs helyzetek átélése és gyakorlása páros és csoportos feladatok keretében
- Vezetői élethelyzetek szimulálása és gyakorlása
- A résztvevők konkrét vezetői dilemmáinak, problematikus élethelyzeteinek
feldolgozása és gyakorlása - Egyéni és csoportos esetfeldolgozás
- Video-feedback, szakmai irányultságú audio- és videó-anyagok feldolgozása
Képzésünk engedélyezett felnőttképzés, mely a D* képzési körbe tartozik. Engedélyszáma: E-001553/2017/D007